(◕‿◕) whatever you are, be a good one (◕‿◕) (◕‿◕) Nur Ainil Akhma Binti Bahtiar (◕‿◕)

Friday, June 21, 2013

Sebuah Perp!sahan Kepada Sebuah Pertemuaan



Sedihnya hati atas perpisahan ini. Mungkin juga bukan perpisahan tetapi satu pemutusan pada hubungan persahabatan. Aku rasa sedih. Sahabat harapanku telahpun aku tinggalkan yang selama ini menjadi pendorong untuk aku sentiasa berada pada landasannya. Aku tidak layak untuk bersahabat dengannya. Terasa hina diri ini untuk bersahabat dengannya. Ya Allah, hanya Kau sahaja yang mengetahui betapa beratnya hatiku pada peninggalan ini. Aku tidak sanggup menahan kesedihan pada ‘penghargaannya’. Aku tidak kuat.

Ya Allah, Ya Rahman…kuatkanlah aku, kuatkanlah aku, kuatkanlah aku sesungguhnya aku tidak kuat ya Allah atas pemergian ini. Namun aku tidak sanggup berada di sisinya, aku gembira berada di sisinya tetapi aku sedih atas ‘layanannya’, bertambahlah sedihku untuk meninggalkannya. Semoga Kau akan kurniakan aku sesuatu yang lebih baik..hanya pada-Mu aku berserah, hanya pada-Mu aku memohon pertolongan, sesungguhnya Kaulah zat yang paling menghargai apa yang aku lakukan untuk-Mu ya Allah..

No comments:

Post a Comment