(◕‿◕) whatever you are, be a good one (◕‿◕) (◕‿◕) Nur Ainil Akhma Binti Bahtiar (◕‿◕)

Saturday, April 18, 2015

Empat Abjad Dari Hati Ku


Empat abjad dari hati..
M.A.A.F
Empat abjad dari hati..
M.A.A.F
Empat abjad dari hati..
M.A.A.F
Empat abjad dari hati..
M.A.A.F

banyak sekali abjad yang ingin syunk susun
ingin syunk susun satu persatu menjadi ayat nan indah
tapi syunk tak mampu
bila lidah syunk jadi kelu, minda syunk jadi beku
syunk tidak mampu mempersembahkan yayang dengan ayat nan indah
walaupun ingin sekali syunk susun ianya menjadi sebuah puitis
agar syunk dapat mempersembahkan pada yayang dari hati syunk yang ikhlas

abjad-abjad yang tidak tersusun
tidak akan sesekali syunk pandang sepi
kerana abjad-abjad itu bukan tidak membawa sebarang makna
tetapi abjad-abjad itu adalah tanda seluruh kebaikan diri yayang
kebaikan yang tak mampu syunk nak gambarkan 
walaupun dengan sepatah kata
dalam kebaikan yayang, syunk nampak adanya keikhlasan
biarlah abjad-abjad itu sebegitu
biar tidak bermakna pada mata kebanyakan
tapi biar syunk yang menilai makna disetiap abjad-abjad itu
biar syunk
biar saja syunk.

saat ini, detik ini, 
syunk hanya mampu menyusun empat abjad dari hati..
dengan seluruh kudrat, syunk gagahi dari lubuk hati yang paling dalam
syunk persembahkan yayang dengan empat abjad dari hati..
M.A.A.F 
empat abjad dari hati,
dari syunk untuk yayang..

M.A.A.F 

kerana selalu menyakiti hatimu yayang..
membuatmu marah
kecewa dan sebagainya..
maaf atas segala kesalahan dan kekilafan ku..
i love you so much Muhammad Nurarif Bin Mohd Noorzaly.

 ..................................................................................................................................................................
Now i will start story...semalam aku pergi ke tadika dgn grouping ak untuk subject ECE..ak dtg sana dgn harapan yang teruja..xthulah kenapa..sampai je sana...apa y dirancang semua x menjadi...apa y berlaku semua di luar jangkaan ak..aku x tahu pun pagi tu dorang ada buat aktiviti...kak ani pun x say dgn ak..sebelum nie ak dah call ak tnye...ada apa2 program ke time 17/4 tu..kak ani say x ada..dy say soh ak dtg bawa surat je...dy dah bagi thu dkt kat ira...katanya...tpy apa y berlaku semalam...memang ak x jangka pun akn jdy mcm tu..memang agak kecewa juga ak time tu tpy ak x tunjuk..just ak cuba tenangkan diri ak sendiri...bila ak bgi thu dekat arif and y lain...ak dah nampak arif mula begang... marah....bila aku nampak arif mcm tu...mulalah aku rasa tak tenang..dan bersalah sangat2..tpy aku tetap cuba coolkan diri ak saat tu....aku beranikan diri juga tok brcakap dgn dy...walaupun aku agak gementar dan takut saat tu...kalau ak thu dorang ada program..ak xakn pgi tadika tu...sayang minta maaf yayang.. :( sayang tahu syunk salah...kalau bnda nie x jdy mcty kite dah boleh buat y terbaik and balik awal untuk laksanakan kerja y tertangguh itu... :(

Selesai je buat semua tu....kami balik...ea ak tahu arif still marah sangat pada ak...samapi je hostel.. ak merasakan diri ak lemah sangat...penat..muka ak jdy pucat...xada selera nak mkn..kepala ak dah terasa berat sangat...tangan aku dah mula kebass....mata ak nak pejammm je saat tu...tpy ak gagahkan diri aku...untuk tidak pejammmkan mata..sb kalau ak pejam kan mata ak...cmfm ak x sedarkan diri...aku just baring tahan mata ak..lagi2 x ada org dkt rumah nie..masing2 balik dgn hal sendiri...ak x nak susahkan sapa2...pkul 4.48 p.m, aku terima panggilan dry hos pembedahan..Ya Allah saat tu aku x terkata apa2 ak hanya mampu terdiam...dan hanya y mengalir butir2 permata putih sahaja y menemani ak saat tu..pihak hos soh ak hadirkan diri untuk amik borang...slip and ubat khas...ak xthu itu ubat apa...tpy pihak hos kata sehari sebelum ak menjalani rawatan..ak kne makan ubat tu...WAJIB MKN katanya...maybe dy x nak apa2 y berlaku ke atas ak saat ak menjalani rawatan nty pd tarikh y telah ditetapkan pd ak semalam...aku thu saat nie ada y merisaukan ak..

24 hour aku x tidur....ak x bolehh tidur...mcm2 ak fikir saat tu...aku chat arif...ak call arif dry semalam..aku nak minta maaf dgn dy...nak brkongsi cerita dgn dy tentang ak..aku juga memerlukan dy saat tu...dy kekuatan ak...tpy tiada respon apa2 pun dry dy...lagi membuatkan ak bertambah risau...saat tu hanya Allah je y thu...aku menunggu chat dy dry semalam smpai pagi nie...tpy tiada respon...ak jdy x tentu arah...Ya Allah berat sangatkah kesalahan ak...smpai buat dy jdy begitu... :( marah sangatkah dy pada ak saat nie ???? bencikah dy pd ak juga saat nie ?? aku merindui dy Ya Allah...yayang where are ?? syunk rndukan yayang..syunk perlukan yayang..syunk minta maaf atas apa y berlaku...syunk minta maaf dry hujang rambut hingga hujung kaki..maafi segala kesalahan syunk y sengaja tau tak sengaja..syunk x ada niat nak sakitkan hati yayang..mahupun buat yayang marah atau sebagainya..maafi syunk..i love you so much... :(
















No comments:

Post a Comment