(◕‿◕) whatever you are, be a good one (◕‿◕) (◕‿◕) Nur Ainil Akhma Binti Bahtiar (◕‿◕)

Tuesday, January 8, 2013

Motivasi Untuk Diri

Setiap dugaan pasti dtg dlm setiap hidup semua org..tidak kira darjat..pasti dtg dugaan itu.. Sebab Allah nak uji dan melihat setabah mana hambaNya yang sanggup menghadapi sesuatu dugaan itu.. Terpulang pada diri dan iman kita untuk melalui saat2 sedih dan duka...


     Assalamualaikum semua..Alhamdulillah saya dah okay sekarang nie..Semakin hari semakin baik.. Walaupun pada mulanya agak susah untuk terima ats apa yang menimpa pada saya tempoh hari atau sebelumnya.. Tapi saya kuatkan juga semangat dalam diri nie..Saya terima seadanya ats semua dugaan yang menimpa.. Mungkin ada hikmah disebalik semua perkara yang terjadi..Saya redha Ya Allah..dan sekarang nie saya cuba untuk lalui hari demi hari mcm biasa..cuba untuk kembalikan ceria dan kegembiraan yang selalu saya suka buat sepatutnya..Kita tak boleh berduka terlalu lama kalau tak, Allah tengok seseorang hambaNya itu sangat lemah untuk menjalani satu demi satu ujian yang Allah hantarkan..

Siapa lagi yang nak bagi sepenuh motivasi..Siapa lagi yang nak bagi sokongan..Siapa lagi yang nak pulihkan semangat kalau bukan dari dalam diri kita sendiri..Betul tak korang ??

Kawan2 yang baca blog saya sekarang nie..saya ucapkan terima kasih sangat2..Seikhlasnya dari hati saya sebab sudi beri sokongan dan semangat pada saya..mungkin untuk lupakan apa yang terjadi memang susah tapi yang paling penting kita kena usaha untuk teruskan hidup yang akan datang..

Satu benda yang paling kita kena percaya " Allah mesti ada dekat sebelah kita atau dimana kita berada "

cik Ain


No comments:

Post a Comment